fredag, februari 09, 2007

the british thing

Det ar fredag idag. Solen skiner. Vore gott med ett glas vin eller tva. Kanske kaka middag pa en uteservering... Eller varfor inte titta pa, eh, cricket? Det ar ju faktiskt jattekul med cricket, egentligen...
Australien spelar mot England pa MCG - Melbournes, ja Australiens, storsta stadion - med start klockan 14. Darren har velat se Oz vs the Poms pa denna arena sa lange han kan minnas och jag kanner att det ar min plikt att for en gang skull vara med och forsoka forsta min kare makes passion (hur underlig den an kan tyckas vara for en svenska som pa sin hojd tittar pa fotboll nar det ar masterskap)
for denna markliga sport. Jag har lovat att inte gnalla, men har aven bestamt mig for att ta med en bok utifall....

For ovrigt hade jag ett eeeevighetslangt samtal med en tant pa CSN igar ("jaahaa, jaa jag vet inte riktigt vad som har hant har, det ser ut som att nan har missat att... jahaaa... jag ska se om... vanta ett tag... hmm... kanske att det har blivit nat konstigt... hmm, jaha..." and so on and so on...) efter vilket jag nu tror att saker och ting ska borja rulla. Hoppas hoppas! Jag tog hennes namn for sakerhets skull och tvingade henne att lova att saker maste handa bums! Nu! Genast!

Den som lever far se..

Nog om detta. Jag lovar att nar mitt liv har blivit lite mer spannande ska jag skriva lite mer... spannande..

Kram pa er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad! CSN ringde upp mig. Pa mitt italienska nummer. Och jag hade liknande upplevelse. Hans rost var tamligen seg och det tog langt tid for honom att forsta. Latom oss ha fortrostan. Kram.

Emma sa...

Halleluja! Jag som trodde att CSN var nån slags urban legend...