torsdag, februari 01, 2007

Fix & trix

Jaha, nu ar bloggen alltsa inte rosa langre. Jag ar mer an val medveten om att det hemma i Stockholm sitter ett antal kritiska reklammanniskor och ser mina stapplande forsok till "formgivning". Ha overseende gott folk! Man kan inte vara bra pa allt.
:)

Naval, idag skall lagenhetskontrakten skrivas pa. Hyran var i saftigaste laget som sagt, men vad gor man inte for ett trevligt hem? Stallet hade hog myspotential for kommande kalla vinterdagar (joda, det blir faktiskt kallt har ocksa!), vilket kanns viktigt nu nar vi ska stanna sa pass lange.
Agarna till lagenheten vill dessutom bjuda hem oss for att visa oss "hur allt funkar". Jag ar lite skeptisk, men Darren tycker det ar bra att ha en personlig relation till dem ifall nagot skulle ga sonder och vi star dar med lackande tak en vacker dag, och ar i behov av snabb hjalp. Ja, till exempel...

Pa sondag ska det bli 38 grader har, vilket kanns sjukt overkligt med tanke pa att det ar en sisadar 18 gader idag. Men jag klagar inte. Varmt ar BRA. Mycket bra!

Hmm, annars hander inte sadar overdrivet mycket, som sagt. Ikvall ar det dock St Kilda Night Market pa Esplanaden. Mat, musik, lokalt producerad konst och hantverk (inga taljda smorbyttor far vi hoppas) pa tjusigaste platsen i trakten, med solnedgang i havet som bakgrund. Nice.

Sa ser min dag ut. Vad ska ni gora?

8 kommentarer:

Unknown sa...

Tycker bloggen ser fin ut ! Jag gillar ju rosa, men den här är kanske lite lugnare. Bra att lägenheten gått i lås, SKÖNT med 38° och fy fan vad najs det låter med marknaden.

Anonym sa...

Nu har jag lart mig att kommentera din blogg. Fint med varme. Och din blogg ar ju underbar. Ikvall ska jag dricka sprit!

Emma sa...

Spännande med lägenheten! Måste kännas bra att kunna komma i ordning, en gång för alla liksom. Ska snart börja spara på Australien-kontot. När min ekonomi är lite stabilare. Och jag har betalat av mitt RBS overdraft. Och sängen. Och köpt en dammsugare. DENNA JÄVLA DAMMSUGARE!! Måste man verkligen städa?!

Anonym sa...

Hello my friend!
Härligt att ni hittat lägenhet och allt. Fast är du säääker på att du verkligen vill bo i Australien? 38 grader lät ju sjukt jobbigt... :) Nähä, inte det...
Well, här i Götet regnar det som det ska...men en bra sak är att man kan ha converse hela vintern :) Har suttit på skolan och pluggat tills nu ungefär. Mamma och pappa kommer och hälsar på i helgen så nästa projekt blir städning tror jag... Så roligt var mitt liv :D
Ha det gött darling!!!

Karin sa...

alex: rosa ar bra, men inte bast. 38 grader ar skont, men inte skonast.. well, allt ar fint har liksom. plus att jag ar lite full hoho! kram!
danile: vad bra att du lart dig kommentera! :) Drick sprit for mig ocksa alskling, btw!
emma: jaaa, man MASTE stada! stada ar terapi, mm, mm. Och sparkontot: oppna genast! vem ska jag annars dricka chardonnay med???
tova: hej du, vad roligt att du hittat hit! gotet pa vintern... neej jag inte speciellt avundsjuk! men du klarar dig va? har kan man ha converse hela aret ocksa, eventuellt svettas man lite under sommaren. ha det fint darling! puss o sant.

Anonym sa...

Varmt ar bra ja! Har det skont pa Phuket nu. Softar loss rejalt. Hur kan vadret vaxla med 20 grader, helt sjukt mkt ju! Hur har du det i nya lyan da, har du nan odlingsplats? Trffade tre tjejjer pa trekkingen i chiang mai, en fr tasmanien och tva systrar fr melbourne. De var skojsiga. Ta hand om dig vannen! Och grattis till universitetsplatsen!! KRAM!

Unknown sa...

Men allvarligt Karin, säger du till Emma att städa är terapi ?! Snickeliding struntsnack, säger jag. (Möjligen är städa med en dödskalledisktrasa nån form av terapi.)

Karin sa...

Alex: jaaaa, men det ar ju det, men bara for det kanske man inte vill ha terapi hela javla tiden va?