måndag, februari 19, 2007

A brand new home

Nyinflyttad! Jag alskaralskaralskar var nya lagenhet! Det ar forvisso 38 plus men det ar ju piece of cake nar man har bott pa Langholmsgatan (eller hur Emma och Sanna?)... Jag lagger upp bilder nar vi har stadat bort ikea-kartongerna och faktiskt skruvat ihop moblerna. Promise.
Forsta info-dagen pa uni idag, allt gick bra och jag slapp kanna mig som en gammal tant, som jag hade befarat iochmed att jag raknas som mature student..
Footscray, fororten som campuset ligger i, visade sig vara ett riktigt litet Chinatown. Billiga fisk- och gronsaksmarknader, 2-dollar-shops, tingeltangel och sma kinesiska gubbar i hornen. Trevligt!

Imorgon ar det inskrivning och val av kurser. Forhoppninsvis kan jag faktiskt gora det, men troligen inte da man maste ha betalat sina kursvgifter innan.. (tack CSN for att ni ar sa seeeega!)

Jag aterkommer, kanne mig inte riktigt i blogg-form.. Kram pa er darhemma!

5 kommentarer:

Emma sa...

Åh va roooligt Karin å Mr D! Lycka till med möbelbyggnad och iordningkomning. Hörs snart mina kära! Puss!

Emma sa...

PS: Jag har INTE köpt dammsugare, FORTFARANDE! Jag är en STÄDREBELL!! (troligen med nyutvecklad astma och allergier..) MMWOAHAHAHA.....!

Anonym sa...

Hahaha! MATURE! Jo, jag tackar. Man är väl ANCIENT själv då...

=)

Kul med lya! Fast 38° låter ju i varmaste laget...

Vi väntar med spänning på bilder på hyddan.

/Jonas

Unknown sa...

Nej, shit vad skönt med 38° - hejdå handledsvärmare ! Skönt att ni har eget hem nu, ser fram emot bilder snart :) Hoppas CSN tar sig i kragen nu så det ordnar sig på den fronten också. Kram kram !

Karin sa...

emma: stadrebell is the shit! Vi har inte heller nagon dammsugare, men maste val skaffa en sanrt eftersom alla aussies gar omkring med skor inhomhus! (morr)
puss pa sig!

Jonas: det dar med att vara antik eller inte.. it's just a state of mind.. ;)
Faktum ar att de flesta av mina klasskompisar ar 18 ar och bor hemma hos mamma och pappa, i deras ogon ar jag definitivt... mogen.. ;)
Lagenhetsbilder kommer nar.. vi har skaffat dammsugare!
Kram kram!

alex: t o m en varmealskare som jag storknar i 38 grader.. fast det ar ju forvisso battre an -15 som jag sag att det var hemma idag! CSN har tagit sig i kragen redan, jag tackar och bockar.
Ar det handledsvarmartemperatur pa kontoret nu alltsa...?
Kram pa dig!