tisdag, april 17, 2007

Sverige du sköna

Jag saknar gullvivorna som snart slår ut, jag saknar bryggkaffe, och granarna, och lillebrorsorna, och mamman, och Randi med hängmagen, och krokusen som redan säkert är överblommad, jag saknar till och med snön i april, och vädergnället, och björkarna och lukten av blöta löv när snön har smält, jag saknar mina polare (ingen nämnd och ingen glömd), jag saknar vårljuset och knäckebrödet och den evighetslånga väntan på sommaren, och så saknar jag juldofterna och darrens päron, Mosebacke och Copacabana, tillochmed snordyra Konsum i Hornstull saknar jag (med Blåvitts vaniljglass för 5 spänn), jag saknar mormor och svampskogarna, jag saknar allvaret och sopsorteringen, jag saknar faktiskt allt idag. Gör jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då lillan, är det en sådan dag......men.....snart är det kväll och sen när du har sovit så känns det annorlunda......och gullvivorna har inte kommit än och igår regnade det och idag är det kallt igen och tågena krånglar. Här är inte ett dugg trevligt! Men jag längtar efter dig, det gör jag...
mamman

Anonym sa...

Jag saknar dig Karin. Och jag önskar att de där stunderna då vi satt i ditt kök, pratandes om livet, ångest och hångel kommer att snart komma tillbaka. Det gör jag.
Kram.

Anonym sa...

oj, jag vet precis hur det kanns... tja. vad mer kan jag saga.

kram,
sara

Karin sa...

Gulliga ni!!
Det känns lite bättre idag faktiskt. Jag ska ta en fika med en kursare, vid stranden, om en stund. Inte så dåligt det heller va?
Kram på er!