fredag, april 20, 2007

Standard deviation

...eller standardavvikelse som man förmodligen kallar det på svenska, är något som jag kan en smula om nu. Det är därför man går på Universitetet med stort U, för att lära sig viktiga saker såsom Statistik. Jag har suttit djupt försjunken i Statistics for the Behavioural Science större delen av den här veckan och börjar faktiskt känna att hey, det var ju inte så farligt!, det är till och med (håll i er nu!) ganska intressant! Jag har tidigare haft en ologisk respekt inför just statistik, ja kanske inför matte överhuvudtaget, och aldrig trott att jag skulle klara av det. Men, ser man på, kanske kan även jag..

Men nu behöver jag banne mig ett glas vin!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du rockar fett damen!
statistik vin
statistik vin
schtatistik viin
statischiiiik viieen schhta.. schtaaau...hick.... viiiieen mherrra viiiiiin mherrra mherraaa viiieeeeeehnnn ...hick....schattan wha gooottt!!

hahhahhaa ;)

läs din yahoo mail nu, jag har skrivit till dig baby.

Anonym sa...

Vilken liten plugghäst du har blivit då! Hehehe...
Har ni haft nån sannolikhetsteori än då? Ja, sånt här kan vara kul när man kommer in i det. Själv har jag kommit ut från exjobbet nu, inte alls inne i det längre. Solen skiner ju här och Majija vill inte alls labba å slabba. Majija vill vara ute och leka med de andra barnen. Så här går det långsamt på pluggsidan. Konstigt att det ska bli så sista delen man läser...Måste vara nån "söka jobb"- "gå vidare med sitt liv" ångest eller nåt. Men jag är glad ändå för det känns som jag har en massa fritid! Idag ska jag laga mat å titta på film å bara softa. Jag ska laga, tro det eller ej, kycklinglever! Bara för att det är så nyttigt. Kram på dig! Har du prövat några nya läckerheter där borta förresten?