lördag, april 28, 2007

Jag, en tant



Ni som kanske trodde att den här bloggen skulle bestå av skojiga anekdoter om mitt festliga liv i Melbourne (röj å glam å sprit å sånt) (jag var en av dem) är möjligen besvikna. För att ytterligare spä på känslan av att ha missat något lägger jag nu upp bilden på mina nya bäbisar. Är de inte tjusiga så säg? Jag tackar ödmjukast för skötselråden (de är alla matade med kaktusmix och är ordentligt dränerade i botten). I told you, jag har blivit en tant vid den späda åldern av tjugofem, who could have ever known??

Men ikväll är det födelsedagsBBQ hemma hos Stacey i Brighton. Då, då blir det champagne och röj hela natten lång!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja för mig gör det inget om du gått och blivit tant... själv kallar jag mig numera "fröken Petré"! (gärna med en överlägsen intonation i rösten...) Hahaha... närå gör det bara på skämt. Men i alla fall. Nu börjar sommaren spira här hemma. Det är skönt. HAr massa planer för dagen men troligtvis kommer jag bara att ligga i sängen. Orkar nog inte ta mig längre än datorn om inte någon DRAR mig... Kram på dig, Tant Drapier(eller bytte du namn när du gifte dig..? har inte riktig koll)!!!

Anonym sa...

Och jag undrar naturligtvis nar du borjar kla dig i plagg fran gudrun sjodèn, ha rodbagade glasogon och ett arsabonnemang pa operan. Honey, I'll be there with you.

Karin sa...

Tant Daniel: Gaaaaaaaahh!!!!!

(men ändå, tack för stödet sweetheart)

Anonym sa...

haha... och mirja kommer garanterat komma in med rullatorn och med kraxande röst undra när skatteåterbäringen ska komma "MJA-A! (Där med basta!) Man måste ju tänka på mervärdet..."

Shit, kul att höra att du lever och frodas daniel.. ;-) ... när är du tillbaka i el sthlmo månn tro? Ses vi på slick i sommar kanske?

well well känner också att jag blivit tant ibland. Men tar det inte så hårt... jag är ju snart 30.. då är det väl ok? (men karin, tänk på att det som är att vara vuxen är att pendla mellan åldrar, jag är t ex fjortis ena dagen och mormor den andra... haha...)

Vi kan väl i a f enas om att livet är ganska konstigt ibland(men bra på samma gång liksom). Kram på er båda! :-)

Anonym sa...

A Mirja! Ja, alder ar komplicerat. Och jag tror jag bestamt fornekar att jag ska bli vuxen. Men tant ar okej, det kanns pa nagot satt inte sa vuxet.

Jag kommer hem i juli. Men jag har tyvarr hort att slick eventuellt inte kommer att kora i sommar. Men jag fornekar det och hoppas innerligt pa en ny slicksommar. Ar du i Indien eller TYskland? Eller i Sverige for den delen.

Anonym sa...

Sorry daniel... det var jag (jenny p3) som talade(eller skrev) och instinktivt kände att mirja kunde få vara med på ett hörn... Mirja är i indien. I bangalore och jobbar på ett IT-företag... Mycket att göra tror jag. Men endel äventyr också skulle jag tro. :-) Och du? är kvar i Rom, I presume? well well jag tror också att jag ska gå in i förnekelse ang slick. tänkte ju att det skulle vara riktigt kul att gå dit i sommar!! Förhoppningsvis kommer en annan bra klubb! Kram, nu måste den hårt arbetande kvinnan sova.(Jenny P3 alltså!) ;-) Kram!