torsdag, februari 05, 2009

Men nu far det val anda racka

Pa lordag ska det bli 43 grader IGEN. Usch, jag orkar faktiskt inte med det. Tanker sitta i ett kopcentrum hela dagen.
Och btw, jag noterar att ingen kommenterar pa mina varmeinlagg (ja, det ar inte saaa intressanta jag vet), ni tycker kanske att jag ar lite larvig och klagar i onodan? Bara undrar alltsa, pa ricko. Om det nu skulle vara sa kan jag meddela att ni har fel. Kunde jag fa tva minusgrader och slask istallet for 43 plus skulle jag vara en lycklig manniska.
Alltsa, det dar lat lite uppkaftigt, det var inte meningen ju. Naval, ni fattar.

Nu maste jag jobba lite. Puss!

3 kommentarer:

Unknown sa...

alltså, det rapporteras både på nyheterna och i tidningarna här hemma om hur sjukt varmt det är hos dig. allt folk dör för att det är så varmt. och så skriver du ju om det så helt uppenbart är det verkligen så men det är ändå svårt att ta till sig när vi har snöslask och det tydligen är på väg nåt slags snöoväder från england. när jag går ut på lunchen är det i långkalsonger, jeans, tre tröjor, varma skor, kappa, två halsdukar, mössa och vantar. ändå fryser jag. (okej, alla har kanske inte fullt så mycket kläder, nu är jag ju lite kallblodig av mig.) det är som att jag har glömt hur värme känns. men det är klart att det här är hundra gånger bättre än värmeslag. 43 grader är verkligen inte bra.

Anonym sa...

Oj, nu kanner jag mig lite dum. Jag vet precis hur det ar att glomma hur varme kanns, konstigt nog glommer man sa fort den varsta varmen ar over aven har. Men min kropp har definitivt glomt hur kyla kanns. Formodligen skulle jag klaga om jag var i Sverige ocksa..
Men, 45.1 grader (som var hogsta temperatur forra veckan) ar sa overkligt, sa totalt lamslaende. det ar svart att forklara. Plus att alla samhallsfunktioner slutar fungera.
Hoppas du klarar stormen iallafall! kram pa sig!

Unknown sa...

nej nej nej, inte känna dig dum ! jag menade bara att era temperaturer är så höga nu att det är fullständigt obegripligt för åtminstone mig. förlåt om jag lät tillrättavisande - det var då inte min mening. hoppas ni får lite svalka snart. kram kram !