torsdag, februari 05, 2009

En lista (nar jag egentligen borde diska)

01. stänger du av mobilen när du sover?
Ja, numera, efter uppmaningar fran min kare make som stors av blinkande sms fran Sverige om natterna.
02. vem såg dig senast naken?
Well, mr D rimligen.
03. hur såg du ut på högstadiet?
I 7:an hade jag bla adidasbyxor med vita rander, bombarjacka, kort har och for mycket kajal. Huvaligen.
I 9:an var det slitna manchesterbyxor som gallde tror jag. Jag hade upptackt second hand.
04. hur kommer du se ut om tjugo år?
Typ som nu men kanske med ett par fracka kulturarbetarbrillor?
05. hur var du på dagis?
jag gick hos dagmamma, men bara ett litet tag. Annika var snall och bakade mycket bullar.
06. hur är du att ha som arbetskamrat?
Oj, vet inte?
07. har du celluliter?
vet inte riktigt vad det ar, sana dar gropar i rumpan? Isafall, ja, sakert. Jag har ingen helkroppsspegel som tur ar.
08. biter du på naglarna?
Ja, i perioder. Tentaperioder...
09. har du något handikapp?
Inte vad jag vet?
10. är du rädd för att få hängbröst?
Ja!
11. tror du att gud är en man eller en kvinna?
Jag tror det som ar gud nar bortom genus. Antagligen.
12. svär du?
Ja, garna.
13. är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
Jada. Men jag skulle aldrig bjuda in dem.
14. hur homo är du på en skala 1 - 10?
Oj, det var svart. 3 kanske?
15. tror du på utomjordningar?
Egentligen inte, men jag gillar tanken pa att inte vara ensam i universum.
16. om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?
Nat som innehaller vitlok... Och halloumi kanske...
17. vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Mat som inte smakar nat. Typ australiensisk mat..
18. har du blivit arresterad?
Nej, jag ar hemskt lydig. En gang har jag och Ullborsten fatt skjuts med en polisbil dock. Platsen var Uppsala, aret 1997.
19. ljuger du?
naturligtvis.
20. har du kysst en polis?
Nej, men en FN-soldat.
21. är du rädd för Securitasvakter?
Nej, min bror ar en och han ar ganska snall.
22. har du någonting att dölja?
absolut!
23. vad har du på din nyckelknippa?
Fyra nycklar, en liten japansk ninja-figur och en snodd fran Victoria University.
24. är du / har du varit gift?
Jag ar!
25. skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
ja, men det skulle nog ga snabbare om han tog en taxi eftersom jag inte kor bil.
26. kan du laga cyklar?
Nej, men jag borjar lara mig (viss overdrift).
27. kan du fixa med bilar?
Nej verkligen inte. Cars are SO last century. Klimatkris anyone?
29. kan du baka bröd?
Jara, men jag gor det inte. Kanske skulle borja?
30. vet du hur man frostar av en frys?
Eh, ja. Ar det en kuggfraga?
31. vilken tv-serie skulle du helst leva i?
House. Jag skulle vara doktor Cutty och svassa runt i tajta kjolar och skalla pa House. Eller kanske inte...

Nan annan som har trakigt? Jag snodde iallafall listan fran min van Saras syster.

2 kommentarer:

sarapirat sa...

nu inser jag varfor jag gillade slams nar jag var tonaring...det passar liksom bloggandet, eller vad sager du???

Anonym sa...

Sjalvklart. Det ar den totala egokicken ju!