torsdag, augusti 28, 2008

Vilken konstigt dag idag. Jag som blir fullkomligt okontaktbar och forbannad nar jag inte far mat i mig pa regelbundna tider glomde idag ata lunch nar jag satt pa biblioteket och pluggade. Eller jag glomde inte, men jag orkade inte trangas med alla galenpannor pa campus just idag. Jag holl mig dock vid liv med hjalp av min not- och froburk som jag alltid har med mig. Pa vag hem vinglade jag in pa ett av cafeerna pa skolan och tankte att det vore bast att kopa nat for att ha att ata pa bussen hem sa att jag inte skulle doda mina medpassagerare. Tanten fragar om jag ska ha kaffe. Jag sager ja, betalar och gar ut med min cappuccino. Sjukt bra ide att dricka kaffe nar man ar vingelkantig av hunger och helst bara vill do.

Och ni tanker: fantastisk bedrift att skriva en hel paragraf om precis ingenting!

Just det. En san dag har det varit. Och nu (efter en mycket nyttig middag pa morotssoppa med chilli och koriander) sitter jag framfor datorn och blir lite full pa rodvin. Darren pluggar australian values infor morgondagens medborgartest. Visste ni att egalitarianism och mateship ar typiskt australiensiska varderingar? Det later forvisso fint, men ar svart att tro nar man ser knarkare och psykiskt sjuka i alla gathorn. That's a fair go for you, mate.
Ja, Darren ska bli medborgare ja. Bara for att han kan. Allt blir sa valdigt mycket enklare da. Men vi ska inte bosatta oss har! Ingen fara, vanner och mammor.

Eftersom det har inlagget foljer temat fri association lagger jag upp foljande bild:



Regn pa mammas honungsros. Kan det blir vackrare? Den far symbolisera allt jag langtar efter idag. Och allt som jag har. Typ sa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Karin! Du skriver bra! Det är roligt att läsa det du skriver. Ville bara säga det. Någon gång ska jag visa dig en bild som är nästan lika vacker som den du just lagt upp (det är en bild på en köldslagen ros i lund... också fantastisk bild... i a f för mig)

Kram kram, Jenny P3

Ps. kan du maila mig din adress. I höst kanske jag får lust att skriva ett brev... KRAAAAM, min vän och långtborting!