söndag, augusti 10, 2008

Mood swings

Ja om inte annat ar jag en drama queen.

Igar kandes allt lite mindre forskrackligt, det var lordag och jag och mr D storstadade lagenheten (mycket terapeutiskt! Funkar alltid!)och sen stack jag till Carlton, som ar det italienska distriktet har i stan, och fikade med en helt ny kompis som jag har last en del kurser tillsammans med pa universitetet. Tatjana, heter hon och kommer fran Bosnien. Valdigt kul hade vi, pratade politik och genusfragor och flamsade medan hon (Inte jag! Jag drack japanskt gront te eftersom jag fortfarande ar pa detox-kur, herrejesus) tryckte i sig kaffe och kaka.

Nar Tatjana sedan stack hem gick jag till en kvallsoppen bokhandel med tillhorande cafe och satte mig dar med mina bocker och pluggade (en lordagkvall kan ni tanka er vad nordigt) i vantan pa att Darren skulle komma och vi sedan skulle ga vidare till Melbournes aldsta veggorestaurang och kaka middag med Fatima och Craig. Det var ocksa oerhort trevligt men framforallt sa inihelvete gott! Jag at, utan att overdriva, mitt livs godaste pasta med hemmagjord pesto pa mandlar, toppad med massa olika goda svampar och krispiga sma sockerarter och semi-dried tomatoes och fan och hans moster. Heaven, I tell you!

Och idag da - jo idag ska vi ga och ata lunch med Darrens fore detta chef och hennes partner (det lesbiska paret i 50-arsaldern som jag kanske berattat om tidigare?) och sedan ga och se en utstallning om art deco. Kul ska det bli, bara det slutar hallregna. Jag tror jag aldrig sett sa mycket regn i hela mitt liv. Eller jo, det har jag ju. Forsmak for overdrifter har jag iallafall.

Kanske om man skulle lasa lite ocksa...

2 kommentarer:

sara sa...

karin is back! kul....hur var det i svealand, och hur känns det att vara tillbaka? JAG VILL SE BILDER!!!

KRAM,

Anonym sa...

Sara: jag ska lagga upp bilder snart, lovar!! Det var underbart att vara hemma... kandes lite sorgligt att aka tillbaka... du vet hur det ar antar jag?
Hur var turnen forresten???

Kram!