söndag, augusti 17, 2008

Helgen

Ok, den har helgen har inte varit sa spannande. Jag har skrivit uppsats ivrigt pahejad av min man (snart klar, bara conclusion kvar!), nojat over uppsatsen, retoxat med hemmagjorda scones och kaffe och matt jattedaligt av det, gatt ut och kakat pa favvo-italienaren Cicciolina och tyvarr matt ganska daligt av det ocksa (jag tror jag alltid maste ata veganmat och inget socker och ingen alkohol och inget kaffe!) och dessutom tittat pa forsta Star Wars-filmen pa tv. Alltsa, Star Wars, det ar ju faktiskt jattejattetrakigt. Otroligt segt, karaktarerna ar sa vansinnigt nollstallda att man bara gaspar ihjal sig ("jaha, nu haller Darth och hans polare pa och bombar sonder alla vara polare och var planet och ja det ar ju lite.. jobbigt"). Men den guldiga roboten som ar lite martyr ar ju ganska rolig. Men inte sa rolig att jag vill se alla de fem andra filmerna. Nej, Karin sager nej tack.

Ps. Fisksoppan i torsdags blev faktiskt gudomlig. Receptet finns pa s. 118 i Anna och Fanny Bergenstroms "Karlek, oliver och timjan" (som for ovrigt ar en vansinnigt bra kokbok).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha... Karin det är så härligt att du lämnar ut lite husmorstips i förbifarten... Jag har ju den där kokboken... men fortfarande ingen pojkvän och därför blir det inget andaktsfullt matlagande för tillfället. Dålig ursäkt förresten! Jag borde koka mig själv en god fisksoppa ur den där kokboken... jag har ju det också! Vi får höras snart, vännen! KRAAAM! / Jenny P3

sara sa...

jag har en förfrågan!
kan du, alternativt din kära mor, påminna mig om hur eran smaskiga morotsgratäng lagas??
(som jag åt någon gång långt bak i tiden)
kram!

Anonym sa...

Jenny: inte behover du val nagon pojkvan for att laga god mat horru! Du ar SA vard det just on your own!

Sara: Men GUD, det var lange sen! Vad jag minns skivade man bara morotter fint, lade i nagon typ av ugnsform, hallde pa typ matlagningsgradde och herbamare och toppade sen med lite riven ost... Klart!
den ratten har jag inte gjort pa typ 10 ar... men det ska jag nu!!