fredag, augusti 10, 2007

Fifteen minutes of fame

Jag ska vara med i TV!
För några månader sedan fyllde jag i, på nätet, ett formulär för att vara med i studiopubliken på ett debattprogram som heter Differences in opinion som sänds på ABC (statstelevisionen i aussieland) en gång i veckan. I förrgår ringde en käck dam upp mig på mobilen och undrade om jag hade lust att vara med och debattera binge drinking och alkoholproblemen i Australien i största allmänhet. Jomenvisst det kan jag väl göra sa jag, och sagt och gjort, nästnästa torsdag ska jag och mr D till ABC-studion på inspelning. Det läskiga är att publiken i allra högsta grad är med och ställer frågor och har sig så jag har redan börjat bli nervös. Jag måste träna på att se smart ut alltså. Komma ihåg att inte konstant pilla med frisyren. Inte bita på naglarna. Såna saker. Shit, det här är ju jätteläskigt!
(det roliga är att dessa program läggs upp på nätet och kan ses av er hemma i Sverige om ni skulle vara väldigt nyfikna vill säga..)

2 kommentarer:

sara sa...

wow, later lite kul! jag tror att du kommer att klara det galant! lagg upp lanken pa bloggen!

kram
s

Unknown sa...

oj shit vad spännande ! är du FÖR eller EMOT binge drinking ..? tänk om det blir såhär: http://www.youtube.com/watch?v=GU0Ha3NjOXI
skämt åsido - det kommer finfint såklart ! det blir kul att se sen.

kram !

alex.