fredag, augusti 24, 2007

De små tingen

Så, nu är det fredag igen. Jag har haft en hektisk vecka med plugg, eller jag har åtminstone ägnat mycket tid åt att tänka på hur mycket jag har att plugga, och afrofunk (kuuul men dåligt för mina knän tyvärr), tv-inspelning (jag tänker inte lägga upp länken, jag och mr D syntes i ca 30 sek sammanlagt, under vilka sekunder vi båda såg ut som idioter) och matlagning. Anledningen till att matlagningen har tagit speciellt mycket tid just den här veckan beror på att jag, tillsammans med Hedwig och Greg i min klass, har varit på 15-day detox . Man äter en större mängd örtpiller och måste avstå från kött, mjölkprodukter, socker, raffinerat vitt mjöl, färdigmat, alkohol, koffein, m.m. Tanken är att man ska bli pigg, få rena inälvor, bli snygg smal och allmänt fräsch. Faktum är att jag mår fantastiskt bra redan efter en dryg vecka! Det där med smal och snygg vet jag inte...
Funderar allvarligt på att kanske bli vegan sådär till vardags men fortsätta att käka halloumi och annat oemotståndligt när lusten faller på. Jag tror inte på absolutism i just detta fall. Nåväl.

Jaha nähä, det var meningen att skriva lite längre idag, men det hinns inte med, ser att det är dags att bege sig till stan för att fritera potatis åt hungriga fotbollssupportar. Can't wait.

Våren! Det är vår! Melbourne är en ny stad idag! 20 grader och sol! Sol! Lycka!

Ha en fin helg min vänner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fylleblogfylleblogfylleblog!! Emsie å Danny boy här. Vi är fulla och dansar till Mika! Jag har kajal säger Daniel. Men intre suicidal. VI ÄLSKAR DIG. Utropstecken!Din själ är med oss baby. Och Emma Har en jättefin scarf. Röd. PUUUUUUUUUSSSS!

Nu måste vi gå ut.

Anonym sa...

Hello!
Vilken nyttighets-diet du går på, kan bara vara bra tror jag. Själv är jag på en fattig-riddare-diet nu då jag smäller i mig ett par sockriga, smörstekta mackor om dagen. Min mage protesterar så jag ska nog sluta med detta snart... Annars tycker jag du ska lägga ut länken till tv-programmet, jag är ju jättenyfiken ju! Nä, nu ska jag kolla på studio sumo, "Klyftan" har ju tagit guld igen:) Alltid kul att kolla på friidrott på tv (å smälla i sig fattiga riddare å strunta att gå ut på heeela dan, hihi). Kram från Maria, med en lat dagsform!

Anonym sa...

Det låter spännande med detoxen- men vad får du egentligen äta? Kan man be dig lägga upp ett recept så man kan få se ett smakprov? Grattis till våren förresten, här är det fortfarande sommar och jag förnekar just nu att det kommer kallare och mörkare dagar.
kram från Sanna