tisdag, augusti 28, 2007

Lite ångest och sånt där trevligt

Överjaget är svagt idag. Gud vad osugen jag är på att skriva uppsats om Durkheims banbrytande forskning om självmord. Men jag måste ju förr eller senare, så är det ju, ingen utväg finns. Om man inte väljer att helt sjappa. Men det går ju inte. Och det vill man ju inte egentligen. Idag på universitetet satt vi med våra pappmuggar med grönt te (fortfarande detox håhåjaja) och hade ångest lite till mans. Vi hade ångest tillsammans. Ännu värre. Man hetsar varandra. Guud, vad vi är bortskämda. När jag dras in i tankar på hur 'synd det är om mig för att jag har så mycket att plugga' brukar jag återkalla minnet av en artikel i tidningen jag läste härom månaden: studenter i Sierra Leone som på kvällarna satt på cementblock utanför flyplatsen för att kunna plugga. Det var det enda stället där de kunde vara säkra på att ha belysning om kvällarna.
Man behöver lite perspektiv. Man behöver fanimej veta hur jävla tacksam man ska vara. Seriously.

Jaha, så? Just nu är jag mer sugen är jag på att: titta på TV (gillar ju inte ens tv), fila naglarna, Facebooka (jaa men guuud, vilket beroende!), gosa med katterna, läsa bloggar, fika, sms:a...

Nä, det här går inte. Som sagt.
(Mr D lagar wook. Det luktar gott. Han är så söt i röda förklädet där han står och fräser bok choi i chilligegga. Tur man har en man som lagar mat åt en när man sitter framför datorn och komponerar stordåd va?)

Hej Durkheim, jag är här nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Durkheim! Du ska tro att jag längtar efter sociologiska seminarier när jag sitter framför min torftiga dator.
Men det är tyvärr inte allid så man känner när man måste ta itu med de gamla klassikerna...

Emma sa...

Knåpa på Karin, you can do it. Nu är det höst i Stockholm och jag känner ett trängande behov att köpa koftor och lösviktste. Jag saknar dig. Så jag blir lessen ibland. Men då tänker jag att det är inte många månader tills vi ses! Och sen kommer jag till Oz i Maj. Då jävlar!

Gosiga mysiga kramar till dig och Mr D

Karin sa...

Emmm, boka inte biljett i maj please! Då är jag mitt uppe i tentaperioden!! Any other time... Sommaren är dessutom lite trevligare.. Maj är en kall och jävlig månad. Saknar dig med förresten!!