torsdag, juli 26, 2007

Några nyheter

Vår dammsugare är trasig. Eller rättare sagt: den är död. Vår lägenhet är väldigt, väldigt dammig. Våga vägra sopkvast.
Jag har ju ett nytt jobb som sagt. Det är ett riktigt skitjobb, nästan precis som McDonkan skulle jag tro. Skyffla pommes och koka korv. Flottigt är det också. Men tiden går snabbt som attan och sen får man gå hem och duscha av sig frityrlukten. Det funkar.
På måndag börjar skolan igen. Ska bli kul som fan.
Darren har dragit ut två visdomständer. Jag matar honom med soppa och värktabletter och han har en trevlig hamsterkind på vänster sida ('amerikansk käke' som han själv kallar den).
Igår var det 18 grader ute! Våren är på väg! På väg till affären såg jag även ett magnoliaträd som hade börjat slå ut.
Nästa vecka börjar jag och Beatrice (den ena brandingenjören från Lund) på afro-funk-kurs i Fitzroy. Det ska bli mäkta kul faktiskt.
Igår kom ett paket med posten - fyra böcker och tre skivor, allt svenskt, som snälla rara mamman hade skickat! Underbart! Tack mamma!
Det var väl allt för idag. Nu ska jag sluta skriva i punktform. Hej på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min fjärde visdomstand håller just nu på att växa ut... aj!
McDonalds är inget kul, men det var där jag lärde mig att svabba golv effektivt med golvmopp - kanske vore nåt för er nu när dammsugaren har pajat?
många kramar från Sanna. Lycka till på afro-funk-kursen - mer dans åt folket!

Anonym sa...

Tjenare Karin!
This is maria ullbors speaking, orkar inte logga in.
Snart ska jag skicka en massa japan-tips till dig om boenden, sevärdheter och sånt men jag har lite att stå i nu. Allt hopar sig och livet är lite som ett nystan just nu. Exjobbet är inte klart, jag är timanställd i Linnéträdgården och har ett annat jobb på gång...Vilken väg ska jag ta liksom, hmm...Nåväl, anything goes:) Förresten är det reggaefestival här nu, längtar efter våra dancehallkvällar i stockholms trånga källarlokaler:) Åh, Slingshot kom tillbaka!
1000 kramar!

Anonym sa...

åååh Slingshot! saknar!
Grattis till alla jobben, låter hur bra som helst!
Här hopar det sig också, därav låg aktivitet på bloggen..
Jag tackar ödmjukast i förskott för Japan-tipsen!!
Kram kram kram!
(säger karin)