onsdag, augusti 15, 2007

Det här med livet

Alltså. Jag undrar en sak. Det gäller det här med tid. Hur hinner man allt man vill göra och det är ett faktum att dagen bara har en sisådär 16 timmar? (jag räknar bort åtta sovtimmar som jag måste ha för att inte bli arg/sjuk/deprimerad)
Såhär: man måste plugga duktigt för att få bra betyg för att komma vidare med sin utbildning och sedan i arbetslivet. Det tar väldigt mycket tid. Väldigt mycket. Man måste motionera för att inte bli stel/fet/deprimerad/dö i förtid. Det tar inte jättemycket tid, men mer än man har lust med. Man måste äta och laga myttig mat för att inte.. (läs föregående anledningar). Det tar ganska så mycket tid. Hemmagjord gryta tar längre tid än take away från Noodle Box. Man måste inte, men man vill!, hålla kontakt med sina vänner och familjemedlemmar hemma på norra halvklotet. Det tar ganska mycket tid. Man måste städa handla tvätta av anledningar som är uppenbara. Det tar mycket tid OCH är tråkigt. Man vill hänga med ny bekantingar och vänner för att inte bli helt socialt missanpassad. Det borde ta mer tid än det gör (se föregående punkter). Man vill läsa tidningen för att hänga med vad som händer i världen, alltså inte bara skumma rubriker. Det tar förvånansvärt lång tid. Sen vill man jäsa på soffan också. Ja, vila helt enkelt. Det.. borde ta längre tid.

Jag är 25 år. Jag har inga barn. Jag har inget hus att renovera eller trädgård att sköta.
Hur gör folk egentligen?
Jag är stressad. Men ganska glad ändå. Förvisso.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja hur gör folk? Jag undrade idag just samma sak när jag kom hem halv 8 efter att ha handlat efter jobbet. Därefter lagade jag mat och åt och sedan var det nästan läggdags...
Fint att du har tid att vara glad iallafall trots alla göromålen!
kram Sanna

sara sa...

good question...det dar undrar jag med hela tiden. sarskilt nu, nar jag ar hemma pa semester, utan jobb, och tiden racker inte till!!! traffar knappt ngn langre, men anda...tank nar vi var barn, da kandes tiden helt annorlunda.
min slutsats lutar nog anda at att 'it's all between our ears', more or less???