måndag, juli 23, 2007

Sverige i Australien

På biograferna här går 'As it is in heaven' (amazing Swedish melodrama directed by Kaj Pollack...) och på Melbournes internationella filmmfestival som går av stapeln nästa vecka visas från Sverige bl a Heartbreak Hotel med Helena Bergström. Jag skäms lite. Jag trodde att svensk filmindustri blomstrade, så varför skickar man skräpet utomlands? Ganska risig reklam för Sverige om jag får lov att uttrycka min åsikt. Och det får jag ju eftersom det är min blogg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag som älskar Så som i himmelen, en stor gråtfilm. Ska man skämmas nu? Jag gråter i o f s till vad som helst, även amerikanska filmer med Julia Roberts.
Mamman

Anonym sa...

alltså vi har ju diskuterat lite fram och och tillbaka vad vi tycker om så som i himmelen. det är ju ingen av mina favoriter förvisso, men långt mycket bättre än till exempel paolo roberto-filmerna eller nåt. men hursomhelst saknar dig grymt mycket. hemkomsten har varit fin men den saknas dig. a lot! nu ska jag hålla mig från att skriva ett mail men vill också säga att jag gillar den nya designen och att jag har på mig samma tröja som Darren. och det nya svarta är efterfest. tata. Kram.

Unknown sa...

Se istället danska "Direktøren før det hele" - den är schwajnigt bra ! En komedi kan man kanske kalla den. Danskarna är lite bättre helt enkelt.

Karin sa...

mamman: skämmas behöver du väl inte göra heller, bara för att jag tyckte att den var fjantig. Som du vet gråter jag ju till allt också, men verkligen inte till denna: det var bara för icke trovärdigt och larvigt.
Puss och kram!

daniel: jo jag vet att vi tycker olika om denna - det var ingen känga till dig! (och andra supportrar) Men, jag tycker fortfarande att den var larvig. Nåväl. men håller du inte med om att det är typiskt att just denna film får representera Sverige? det tyckte jag var det värsta med filmen; på sättet den visade ett Sverige som inte har funnits sen typ 50-talet. Plus att det var typiskt att Frida Hallgren är sådär härlig, blond och äppelkindad (och dessutom badar NAKEN I EN SJÖ! Fattar ni hur mycket det spär på myten om svenskarna utomlands?? Jeesus..)
Paolo Roberto-filmerna??? vad är det, har jag aldrig hört talas om, ärligt alltså?
Saknar dig också vännen. Jag vill väldigt gärna vara i Sthlm nu. Fan. och efterfest! Jag vill nuuuu!
Skriv mail bara! Gör det! Jag blir jättejättegla då! Puss! (och slut på utropstecken)
PS. jag lyssnar på Maia Hirasawas nya skiva nu - den kom med posten igår! (tacka mamma!)

Alex: Hej! Länge sen! hur va semestern? och danskarna, de kan det där, jag älskar dansk film. Just nu ser jag en dansk kriminalserie som går på tv härnere, Örnen heter den. Riktigt bra, eller ja.. ruskig iallafall. (tydligen ett par år gammal, men ändå)
Hur är byrålivet annars då? berätta gärna lite smaskigt, you know i like it!
Stor kram!