måndag, juli 09, 2007

Helgen

Hola alla semesterfirare! Ni kan vara lyckliga. I Melbourne är det 7 grader ute och, tja, ungefär lika varmt inomhus. Tänk engelskt stenhus vid kusten en råkall morgon i februari (om ni inte har varit här och upplevt detta, alltså). Med andra ord, gör er inte bevär och boka resa hit i juli, det är inte alls speciellt trevligt. Alla är dock välkomna närsomhelst annars. Väldigt välkomna!
I lördags hade jag en olycka ('hade en olycka', är det svengelska?) som jag tänkte berätta om: jag skulle ta ut något från frysen och när jag glatt ovetandes la handen mot frysens 'vägg' kände jag att jag blixtsnabbt fixerades till ytan. Jag hade frusit fast! Jag fick panik och bad Darren, som förbannat lägligt stod och diskade, att komma med varmt vatten. Han fattade lite trögt först, men när jag sen skrek gällt kom han och hällde hett vatten över handen så att jag kom loss. Men fyfan, jag lider fortfarande av köldskadorna. Ringfingret är rött, ont och svullet med tjusiga blåsor på.
Är det inte jättekonstigt att frysa fast i en vanlig frysbox? Har någon av er därhemma varit med om något liknande? Jag tycker att det är heeelt crazy. (jag minns förstås barndomens slicka-på-metall-mitt-i-vintern-drama, men detta..?)

Jaha, det var vad jag gjorde i helgen. Frös fast i en isbox.

Närå. Vi hann med att gå på den årliga designmarknaden också. Marknaden hölls i ett gigantiskt parkeringshus vid Federation Square och man kunde dricka ekologiskt kaffe, försöka att inte slå ihjäl dj:n som spelade jobbig elektronisk musik samt titta på, och eventuellt köpa, väldigt snygga grejer av lokala designers/konstnärer. Det kändes som hemma, som Street fast on the other side of the world. Mysigt.
Efter detta kollade vi på aboriginsk konst vilket också var väldigt trevligt. Jag vet inte varför jag inte kollar mer på konst när jag gillar det så mycket. Efteråt åt vi fish'n'chips (och ångrade oss gruvligt efteråt) och gick hem och hyrde ett par till Rockyfilmer (Dolph Lundgren i Rocky IV - oh my god!) och kände testosteronet rusa genom kroppen. Känner mig sjukt laddad inför kvällens boxningspass, haha.

Ja, det var väl allt. Trevligt måndag på er!

Inga kommentarer: