onsdag, november 21, 2007

Förresten

Är det inte helt otroligt hur snabbt man glömmer? För lite mindre än en vecka sen hade jag ont i axlarna, nacken, ryggen, hade nedtuggade naglar och kände att jag var bortom all räddning (nåväl, kanske överdriver jag en liten liten smula). Men så vips var tentorna över, solen tittade fram och efter tre dagar av ligga-i-parken-med-en-bok-och-iskaffe så kan jag knappt komma ihåg hur stressad jag var och hur det kändes (som att det aldrig skulle ta slut). Det var det året, tack för att jag överlevde. Hoho, nu är det fest!

(eller ja, sådär värst mycket fest blir det kanske inte, har jag berättat att jag är invald i VUSU? Victoria University Student Union, närmare bestämt. Jag är Education Wellfare Executive och ska representera studenterna i frågor som gäller deras, ja, välfärd på skolan. På måndag har jag mitt första möte; ska diskutera höjda biblioteksavgifter med chefsbibliotekarien. Det är med skräckblandad förtjusning jag har gett mig in i detta. Mest skräck just nu kan jag meddela.)

Other news?

Första doppet i havet igår - första brännan (att man ALDRIG lär sig)

Val på lördag (snälla, snälla, låt australiensarna ha huvudet med sig och kicka ut dum-Howard once and for all)

That's it for now, folks. Puss!

3 kommentarer:

Susanna sa...

Coolt, så du ska representera studenterna. Mer bibliotek åt folket!
Grattis till en välförtjänt sommar men akta dig för ozonhålet!

Jag var på IKEA idag, ah, detta andra hem! Finns det något bättre än en välorganiserad butik som doftar och ser ut som HEMMA (utlandssvensken talar...), till på köpet har de svenska böcker i bokhyllorna och salta sillar i matbutiken.

kramar från sanna

Karin sa...

Haha, jag var också på IKEA idag! mycket trevligt faktiskt. Vi drack kaffe och åt dammsugare hihi. Det är verkligen intressant hur hemma det faktiskt kan kännas?
Såg dina lindybilder förresten! Såg SÅ kul ut!

Kram!

Anonym sa...

Okej, som du märker håller jag på att skriva på exjobbet. Hoppas att tentorna gick bra! Här har vi snö och ja, snö. Men jag har fått en ny kamera i förtidig julklapp! Okej tanken var att jag bara skulle testa kameran så att allt var okej, och sedan packa ner den för att julafton annars blir väldigt tråkigt. Jag har insett att det är bättre att jag har en rolig månad i december än EN rolig julafton (hoppas jag).

Stackars lille Howard som t.o.m förlorade sin parlaments plats :P. Får hoppas att Rudd kan göra något åt Australiens "förfall". Här i Sverige kan vi mest läsa om miljö och irakkriget (okej, jag kan ju gå in på the Age sida men inte orkat).

Hur går det med kårarbetet? Jag undrar fortfarande om jag har din e-mail någonstans, får kolla. Kristin har snott åt sig e-mail listan. Måste försöka få tillbaka den. Slutpratat, tillbaka till studierna. KRAMAR