fredag, november 09, 2007

Crown Oaks Day 2007

I Melbourne gillar folk att titta på hästkapplöpning, så mycket att de har en alldeles egen Spring Carnival. Man dricker champagne, klär sig som en dam i hatt och klänning, och ja, tittar på hästarna som springer som galningar. Och så satsar man pengar förstås! Jag, som aldrig förr gjort det tänkte att det ska man väl göra när man ändå är här, så jag valde ett hästnamn som lät fräsigt (Miss Judgement) och jävlars, min duktiga polle kom trea och jag vann 400 spänn!

Hedwig (iförd silverklänning och hög hatt) är tillsammans med en jockey så hon hade ordnat biljetter på VIP-avdelningen till oss alla. Sagt och gjort, efter tre timmars psykologitenta svidade vi upp oss på nolltid, drack lite skumpa på parkeringen och tog oss sedan till Flemington Racecourse för att leka överklass för en dag.



















4 kommentarer:

Susanna sa...

Gud vad tjusig du är i hatt! Det ser hur elegant ut som helst, som hämtat ur en film. Kul med udda egenheter... hästkapplöpning liksom, hade du någonsin det i tankarna när du funderade på att emigrera till vår antipod?!

Anonym sa...

Va!!!! Emigrera???? Det har du inte sagt till mig! Det g�r ni v�l inte? D� d�r jag!

Men �h vad du kl�r i tjusiga kl�der! Vilken hatt! Enast�ende!

Annars tycker jag det �r lite or�ttvist f�r tillf�llet. Ni har v�r och varmt. Och vi har sn� och kallt. Har gr�vt ner lite krokus som jag k�pte f�r halva priset i sn�blandad jordgegga. V�ldigt kletigt kan jag f�rs�kra. Och att ta in studsmattan blev ett kapitel f�r sig. Den var full med is, v�ldigt motsp�nstig.Puls puls klafs klafs st�nk st�nk svett svett, sen var det klart.

S� nu �r det soffl�ge och the o kex med marmelad som g�ller.

Fridens!
mamman

Karin sa...

Oroa sig inte mamman! Vi har inte emigrerat! Eller ja, i tre år, men det vet du ju redan?
Ja, det är orättvist med värmen, jag vet. Det är därför vi är här! Vilken lycka at ha sol på sin födelsedag för en gångs skull...

Anonym sa...

Shit! låter roligt Karen! Samma bild som på Facebook. Piggar upp! JAg har jättetråkigt. E hemma från jobbet idag och får mer ont i huvudet så fort jag gör något som jag behöver använda huvudet till(oj va jag tycker synd om mig själv då! Satan i gatan, som du brukar säga.. ;-)....)

Kram på dig! // Jenny P3