torsdag, november 01, 2007

Att vara barn del 1

Jag såg tidigare idag, så klart som vore det igår, vår gamla Volvo 240 (eller hattbil som vi kallade den) framför mig. Den var knallorange med bruna säten. Jag minns också hur pappa, iförd brun uttvättad morgonrock och träskor, skjutsade oss kids till skolan i just denna skönhet till bil. Den ultimata förnedringen när man är nio bast, har jag alldeles bestämt för mig.
Idag? Ja, idag är denna bil ett minne blott och jag har faktiskt hämtat mig från chocken.
Kanske till och med ska köpa mig ett par träskor.

2 kommentarer:

sara sa...

det dar med traskor har jag ocksa funderat pa... aven vi hade volvo 240 om jag inte minns fel, en ljusbla och tidigare en gul med olikfargade dorrar....

Susanna sa...

Haha, jag har åkt i den bilen! Men det var längesen... Träskor är ok, bara du inte köper såna där fula foppatofflor, hellre träskor då, som namnet antyder!