måndag, maj 28, 2007

Vi närmar oss finalen

Jahapp, snart har man klarat av denna allra första termin på universitetet. Det har gått overkligt fort, tiden bara rusar iväg och hejsan hoppsan så var det juni (nästan) och sluttentorna tornar upp sig som mörka ovädersmoln...
Det australiensiska systemet skiljer sig som sagt från det svenska; man läser fyra ämnen parallellt per termin och har tentor i alla dessa i slutet av terminen, vilket är.. snart! Beroende på hur mycket uppsatser och dylikt man har haft i dessa ämnen är tentorna mer eller mindre viktiga för betyget. Min akilleshäl är defintivt statistiken, jag tycker inte det är jätteupphetsande så att säga, vilket har resulterat i lite sämre motivation än övriga ämnen..
Men förihelvete, det kommer nog gå bra. And if not, nobody's gonna die..

Men. Jag drömmer om labbrapporter, har stressvärk i nacken och bristande socialt umgänge.

I juli, då, då ska det jävlaranamma fyllas på med fylleanekdoter på den här trista pluggbloggen. Håll ut gott folk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Här kanske kan pigga upp, ha ha: http://andrejkoymasky.com/liv/fam/biot1/take1/take1c.jpg

Anonym sa...

Fylleanekdoter?
Tänker du aldrig på att din mor läser detta?
mamman

Anonym sa...

Men Tove, vissa fylleanekdoter delar vi ju, såsom nyår.

Karin sa...

Det bästa med att vara vuxen är att man kan skriva vad man vill på sin blogg!

Anonym sa...

hahaha jag tycker det låter härligt! sup som ett svin för faan! haha... närå. KARIN - jag håller på att bli lärare!!! :S och jag vet inte ens hur det blev så... jag skulle ju bli arkitekt. eller nåt. well well. vi får väl supa ikapp om ett par veckor då... jag slutar jobba den 13:e juni! det kommer att vara fantastiskt. tjohooo! oj va eccentriskt det här blev... kram på dig!! :) / Jenny P3