söndag, maj 13, 2007

Idag är ingen vanlig dag..

...för idag är Darrens födelsedag, minsann det är det! Det har varit en perfekt solig dag, vindsstilla och hög blå himmel, sådär som i augusti eller september hemma. Konstigt att vara född i maj och plötsligt fira födelsedag på hösten.. Skumt det där med omvända årstider..(rent tekniskt är det ju inte speciellt konstigt, but it's hard to get your head around ändå liksom..) Vi har legat och jäst i botaniska trädgården hela eftermiddagen, med plockmat och kakor, och ja nu mår vi illa båda två.
Medan vi låg där på filten och stirrade på den overkligt blå himlen och palmernas blad som sakta vajade i vinden fick vi plötsligt en massa skräp, palmfnas för att vara exakt, kastat på oss. Två vita papegojor satt högst uppe i en av palmerna och arbetade frenetiskt med, ja inte vet jag.. De satt helt enkelt och rev loss fnas och kastade på oss!
Mycket ska man stå ut med alltså! Vi fattade hinten och flyttade oss till en annan del av gräsmattan.
Igår käkade vi fantastiskt god malaysisk mat med Lorena och Patrick (som också fyllde år) & co, följt av disco-bowling. Jag var skitdålig mest hela tiden förrutom en endaste liten strike. Jag skyller på åttiotalsmusiken och ölen, mest på ölen kanske. (Darren var kung på banan bör tilläggas, den lille skiten)

Håhåjaja och nu har födelsedagsbarnet lämnat mig för Sydney och femdagarskurs i GIS. Han ska bo på hotell vid Circular Quay och operahuset, inte så dåligt alls, men han tycker det är jättetråkigt att åka utan mig.. Och jag tycker det är skittrist utan honom, känns väldigt konstigt att sova själv hela veckan...
Men, jag har sysselsättning så det räcker och blir över, i form av sociologiföredrag som ska skrivas och hållas på fredag. Jag blir nervös bara jag tänker på det.

Nu gröt och schlagerfestival! (Heja SBS, världens bästa tv-kanal; afrikanska, finska, polska filmer, nyheter på serbokratiska och... schlagerfestivalen! Inte konstigt att dum-Howard vill ta bort den, alldeles för lite real aussie för hans smak. Idiot.) Hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott Darren!!! Själv sov jag aaaldeles för länge idag (närmare bestämt till 13...)men antagligen behövdes det. Har jobbat en massa och dessutom varit ute och druckit öl hela helgen... Nu måste jag ta tag i en redovisning som jag ska ha på måndag. Det e ju så...förr eller senare så måste man :)
Kram på er!