fredag, januari 09, 2009

Framtiden

Trots att mitt nyarslofte innehall en ide om att bli battre pa att leva i nuet och inte langta sa mycket (hej kliche!), och uppskatta det jag har osv osv osv, sa ar det precis det jag inte gor under de har mordartrakiga forkylningsdagarna jag precis haft.
Jag tanker pa hur det kommer bli att flytta hem till Sthlm igen, om jag kommer palla med vintermorkret, den tontiga angsliga snygghetshetsen, att fa ett jobb. Allt sant.
Men samtidigt: vad underbart att fa tillbaka de man alskar. De man saknar. Kunna aka till Tobo och plocka bar, svamp, whatever. Lukta pa gullvivor. Ha riktig jul. Ga pa fotoutstallning pa kulturhuset. Dricka vin i koket. Trana pa friskis&svettis.
Att ha tva hem (eller inget?), man onskar att de kunde slas samman pa nat vis.
Oh well.
Om man inte skulle ta och ta tag i den har dagen, duscha och borsta tanderna och lamna sjuknastet. Jag ar vansinnigt sugen pa passionsfrukt. Ja, det ska jag minsann kopa. En hel pase!

Hej pa er!

Inga kommentarer: