onsdag, januari 24, 2007

Oz... oztralia..?

Val framme i Oz, generost harbargerad hos Caroline i Elwood (2 minuter fran stranden!) och mer eller mindre aterstalld fran den dygnslanga flygresan over halva jorden. Solen skiner (ehm, faktiskt inte just nu, men..) pa vara bleka svenska kroppar och man kanner sig som panyttfodd efter att ha stressat sa infor avresan.
Underbart!
Igar, i vart dimmiga tillstand av jetlag, tog vi oss ut pa lagenhetsjakt (sag 4 stycken, varav ingen foll oss i smaken..) och belonade oss darefter med det beromda melbourne-ska kaffet (tack alla italienare for att ni akte till andra sidan jorden och gav det har torra landet en fantastisk cafekultur!) och en veggoburgare pa Carlines stammishak Leroys pa Acland street. Aah!
Sa mycket mer har ju faktiskt inte hunnit handa harnere. Konstigt nog kanns allt precis som vanligt, som att vi har bott har i evigheter. Tryggt och trevligt. Bade jag och Darren ar otroligt tacksamma for att vi kan bo har hos Caroline, det hade varit jakligt jobbigt att behova stressa ihjal sig for att hitta nagonstans att bo med en gang. I sann aussie-anda (trots att hon ar britt) har hon sagt att vi far bo har hur lange vi vill, och jag tror hon menar det..! Men, saklart, ar ju jag och mr D sugna pa att skaffa nagot eget asap. Jag skulle garna ha ett litet hus med nagon form av tradgard eller terass dar man kan odla lite... allt vaxer ju sa bra har, man kan inte misslyckas.
Jag har hort talas om att vargavintern har kommit till Sverige - ironiskt med tanke pa den lojligt milda hosten.. Klarar ni er darhemma, folks??

Naha, grabbar och tjejer, nu ska vi sticka till ut till mitt universitet och prata business (fortfarande inget svar!) och se till att alla papper blir klara. Man far verkligen hoppas att admin-folket inte ger en fullgod bild av hur universitet i stort ar och fungerar. De har allt varit lite slack tycker jag. Naval.

Och just det, jag saknar er darhemma! Ni kan inte bytas ut for allt gott kaffe i varlden, yo.

Puss!

Inga kommentarer: