tisdag, januari 30, 2007

Notering till mig sjalv

Det har ar Australien. I Australien branner man sig trots att det ar molnigt. Glom inte det, igen.

Annars ar livet fortraffligt! Jag lyckades shoppa 2 klanningar och ett halsband idag, inte illa. Det kanns lite sadar, dock, eftersom jag ar ledig och spenderar pengar, medan Darren sitter inlast pa sitt kontor, och ja, tjanar pengar. Men, livet kanske inte alltid ar rattvist? Eller? ;)

Vi har for ovrigt en lagenhet pa gang, jattemycket pa gang faktiskt. De vill att vi ska skriva pa redan ikvall (efter att ha sett stallet i lordags och lamnat in ansokan igar!), men vi har sett andra stallen som ocksa ar intressanta och vill egentligen halla det oppet lite langre... Vi far se hur det gar, Emily ska ringa tillbaka snart och ge besked om de kan ge oss mer tid eller inte.

I vilket fall som helst har vi ett riktigt hem pa gang, det kanns verkligen... fantastiskt bra!

Det har landet ar verkligen.. landet dar allt ar mojligt! Kanske lite som USA var back in the days?
Man har en oebstamd kansla av frihet i kroppen. Det ar.. trevligt!

Men jag langtar efter att komma igang med saker och framforallt traffa lite mer folk, kursen borjar ju inte forran den 26:e februari, och som det ar nu kanns det bara som att jag slosar tid (herregud, jag har varit ledig i en vecka och jag ar redan nojig..)
Nagon som ar sugen pa att komma ner till Melbourne och hanga i ett par tre veckor?
Sol, ol och trevligt sallskap finns att tillga, ok?

Puss pa er!

2 kommentarer:

Emma sa...

Hey lady!

Skönt att bostadsfrågan verkar lösa sig! Vet hur det är att leva i kappsäck, påfrestande i längden, hur snälla och gulliga ens värdar än må vara. Själv har jag boat in mig further på Långholmsgatan: var på IKEA igår och shoppade loss. Lilla lyan kan nu stoltsera med duschdraperi Emilia Frö, Skyar golvlampa x3 plus en jävla massa blockljus. NAJS! Däremot har jag fortfarande ingen dammsugare... Ta hand om dig my dear. Puss!

Karin sa...

Emma, ojojoj dammsugare is essential god damn it! Skamt asido... men vad trevligt att du har fixat lite, det behovdes va? Sjalv satt jag o mr d och kollade ikea-katalogen igar kvall, kom fram till att man faktiskt behover sjukt mkt grejer till ett helt hem! Har aldrig tidigare statt HELT tomhant som nu. men det loser sig, Caroline jobbar ju pa ikea och kan handla med rabatt...
Puss och kram pa dig!