torsdag, oktober 01, 2009

Tillbaka

Tjena, hej, det var, ehhrm, ett tag sen. Tankte att det var dags att damma av den har bloggen lite. Jag tycker ju egentligen det ar kul att skriva, det ar inte det, men blogg? Det kanns liksom sa... narcississtiskt? (eller vanta, efter wiki-koll konstaterar jag att det kanske inte ar helt ratt benamning). Lite sjalvgott kanske?
Jamen skitsamma. Var var vi?
Idag har jag rensat ut/sorterat upp FORRA terminens kursmaterial och inser att jag nog maste plantera ett par tre trad snart for att kompensera dessa oceaner av artiklar/kapitel ur bocker som jag kopierat/skrivit ut. Usch. Och dammigt var det ocksa. Och lang tid tog det (kanske mest for att jag blev sittande med uppsatser jag fatt tillbaka med bra betyg pa = alltid bra for sjalvkanslan att lasa smarrigt berom fran professorer, eller hur?).

Och ja JUST det! En insikt angaende min blogg igen (ja, jag vet hur ni langtar): jag maste sluta med jattelanga bisatser, jattelanga parenteser och UTROPSTECKEN! Det ar sa fult och svarlast. Jag har precis samma problem nar jag skriver uppsats (well, forrutom utropstecken dara. Sa fanig ar jag inte). Darren blir nastan galen nar han laser mina 5-6 radersmeningar ("man kan inte andas!") nar han korrar min engelska.
Ah, men det ar sa svart ju!

Iallfall. Den 6:e november har jag gjort min sista termin pa La Trobe. Da har jag en Bachelor of Arts (Sociology) att skryta med. Det kanns konstigt. Och kul. Men mest laskigt faktiskt. Eftersom det innebar att jag maste komma pa vad jag ska gora NASTA ar. Jag vet inte vad jag vill gora, eller jo det gor jag, men da maste man ha massor med erfarenhet och magister och fan och hans moster. Ja, ja.

Men hur ar det med ER DA? Ar det nan som fortfarande laser har? (well, tittar in for att kolla om jag har uppdaterat?)

Nu ska jag dammsuga och sen dricka kaffe. Pa mitt favorithak Leroys i St Kilda. Kanske ska jag eventuellt borja lasa Det Andra Konet (maste, for mitt research paper), i sann prettoanda. Pa kafeet alltsa. (naturligtvis ska jag ocksa bara mina nya brillor for att accentuera mina akademiska/kulturella pretentioner).

Men, halla, beratta nat om er! Vad hander i Sverige ijengklien? (forrutom helikopterran alltsa)

1 kommentar:

sarapirat sa...

tillbaka till självgott med andra ord. det är bra tycker jag, mera sånt! :) (tänker ofta det att en blogg är väldigt ego men å andra sidan, när man befinner sig långt borta är det ett ganska bekvämt medium)
kram! jag vill höra mer om vad du har för framtidsplaner...