torsdag, mars 12, 2009

Franvaro

Oj vad lange sen jag skrev har, bot och battring utlovas. Eller kanske inte... vi vet hur det gar nar skolan satter igang igen. Borjade forra veckan, hur kul som helst. Laser ett politics-amne (statskunskap pa svenska?), ett antroplogi- och ett sociologiamne denna termin. Kanner mig fasligt taggad. Har dock haft besok i tva veckor sa det har blivit lite si och sa med studierna sahar i borjan. Thisbe och hennes kompis Emelie har bott i vart vardagsrum medan de har varit i Melbourne. De ar pa tremanaderstur i Australien, de sma liven. Kan inte fatta att Thisbe snart ar 20, lilla skruttan. Jag minns nar hon var nyfodd och lag pa ett lapptacke i vart kok i Tobo tillsammans med min katt som precis ocksa hade fatt ungar.
Och nu har hon dreads och tatuering och ar VUXEN. Ojojoj tiden gar sa fort. Och helt plotsligt inser man att MAN SNART AR TRETTIO! Hu.

Nehej nu ska jag dra ivag pa nan slags forelasning om Freud inne i stan. Jag och min terapeutvaninna Simone.

Allt val med er??

2 kommentarer:

Anonym sa...

å! berätta om Freud när du ringer ikväll! Jag tror psykoanalys är det nya svarta...

Anonym sa...

Asch, det var tyvarr ganska daligt. Inget nytt precis. Simone hade gatt pa forra veckans forelasning om Bourdieu och det hade tydligen varit ASBRA, sa detta var lite av en besvikelse. Tyvarr. Om nagra veckor ar det Judith Butler, det vill jag se!