torsdag, februari 07, 2008

Om att sortera

Jag vet inte hur det ar for er, men sjalv sa uppfylls jag av ett alldeles speciellt lugn nar jag sorterat och slangt papper. Ja, ni vet, alla de forbannade bankpapprena och de fran pensionsbolagen eller vad det nu heter (Pensionen? Pensionen? Pensionen?!? Jag ar 26 for i helvete och tanker INTE befatta mig med sant annu, trots att jag VET att det sakert ar smart och forutseende och allt det dar. Basta ya!) som stirrar uppfodrande pa en fran sina drivor runtom i lagenheten. Men nu sa, nu ar det klart for den har gangen. Jag gar forbi min lilla plugghorna i sovrummet och uppfylls av en stilla gladje nar jag ser de prydliga tidsskriftsamlarna sta dar i all sin harmoni. Ni som vet saker om Feng Shui kan sakert forklara den har kanslan, ordning ska vara bra for tankeformagan eller nat sant? Sjalv ar jag bara ganska nojd.
Och tanker att jag kanske borde skaffa en hobby?

1 kommentar:

sara sa...

skaffa symaskin! jag fick en i fodelsedagspresent, och det far bli min nya hobby. hitills har min hobby varit...the net i guess...hmmm...