tisdag, februari 12, 2008

Nyheter

Igar var forsta dagen pa mitt nya liv, mitt nya liv som inkluderar La Trobe University, positivt tankande och ett oppet sinne. Jag akte till campus tidigt, dagen var knallbla och underbar sedan svettigt stillastaende och ja, svarta jeans visade sig vara ett daligt val, men men, det fick ga. Campusomradet omges av statliga eukalyptustrad, sjoar och fina grasmattor. Stamningen var snall och jag var lycklig som ett barn. Vi internationella studenter vallades runt av lydiga andra-arsstudenter i roda t-shirts. Vi fick imponerande mangder information, hyfsat god lunch och mot slutet av dagen hade jag nya kompisar. Precis som nar man var liten. Tyska Simone och norska Hilde och jag ska ga pa den arrangerade festen pa fredag. Jag tror det har kommer bli ett bra ar, det kanner jag pa mig.

1 kommentar:

Susanna sa...

Vad kul och inspirerande med en bra skolstart! Ha en riktigt lajbans fest på fredag!
kram