onsdag, januari 30, 2008

Dagens samtal

- Hello, Karin speaking?
- Good afternoon ma'am, my name is Charles and I am calling from Telstra (Telstra ar Australiens motsvarighet till Telia). How are you today?
- Good thanks, how are you?
- I am also good, thanks. This is just a courtesy call to confirm that you are using Telstra for your home phone. Is that correct?
- Eh?
- These are only formalities, can you confirm that you are using Telstra for you home phone?
- Eh... If you're calling from Telstra, wouldn't you already know if I'm your customer or not..?
- This is is just a courtesy call to-...
- You must be joking right??

Klick.

Sadar hard har man blivit alltsa. Det ringer i snitt tva telefonforsaljare (som i manga fall enbart vill ha info om en, som de sedan kan salja vidare till andra foretag)per dag och jag HAR LESSNAT!
Jag behover kanske inte saga att snubben inte ringde fran Telstra....

2 kommentarer:

Susanna sa...

Bra jobbat! Själv har jag den turen eller oturen att bo i ett land där de flesta inte känner sig så säkra på engelska, så när en försäljare ringer frågar jag helt sonika om de talar engelska - varpå försäljaren stammar lite och lägger på luren. Men det tricket funkar nog inte däröver där du bor...

Karin sa...

Haha, Sanna, vad smart! Men na.. Det funkar tyvarr inte har. men kanske att jag skulle borja prata svenska med dem istallet??