måndag, april 07, 2008

Droger

Jag har en ny drog och den ar inte olaglig, an sa lange iallafall. So you think you can dance? ar en vedervardigt sliskig australiensisk reality-sapa (baserad pa det amerikanska originalet med samma namn) som i stort sett ar en talangjakt pa nya begavade dansare och som jag ALSKAR. Jag grater varje avsnitt. Det ar sant. Formodligen har denna passion nagot att gora med att jag ar lite ledsen over att mina foraldrar inte satte mig i balettskola som liten skitunge och som dessutom tvingade mig att fortsatta trots att jag bonade och bad om att fa slippa. Jag ar vanvettigt avundsjuk pa dessa unga spanstiga manniskor som verkar sa forbannat GLADA hela tiden. Hoga pa endorfiner liksom. Jag skulle ocksa vara sadar GLAD om jag fick dansa dagarna i anda. Man kanske skulle ta upp den vastafrikanska dansen igen, anda? Trots risiga knan och pluggangest och fan vet. Ja, det ska jag allt. Eller lindyhop! Det verkar ju vara fantastiskt kul sager de som vet. Komigen nu, upp ur soffan med sig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm...nu finns även do you think you can dance scandinavia och visst finns de som kan dansa, men jag gråter mest över alla människorsom saknar självinsikt :) Hoppas allt är bra därborta! kram och puss!

Karin sa...

Jaha, jag visste inte att det fanns darhemma?! Ar det nytt? Ah! :)
Ja jo jag vet, i borjan ar det ju jattepinsamt och man maste gomma sig under en filt nar folk tror att de kan dansa men inte kan.. Men sen, nar de bara ar typ 10 kvar, da javlar kan de dansa!
Mmm, I love it.
Kul att hora ifran dig har, Tova! Allt val?? Kram kram!

Susanna sa...

Klart du ska börja med Lindy hop! Där kan man också bli hög på endorfin, jag lovar! Och det är det aldrig för sent att börja med heller, som jag misstänker att balett kanske är... Ses vi i Herräng i sommar?
kram