tisdag, mars 25, 2008

Dagens roligaste

For ett par helger sen var jag och mr D pa inflyttningsfest hos Hilde (min norska vaninna som ocksa pluggar pa La Trobe) som hade flyttat in i share house i Northcote. Det grillades pa bakgarden och dracks en herrans massa vin. Trevligt pa alla vis var det. Men det jag skulle komma till, det roliga alltsa, ar Hildes 21-ariga klasskamrats kommentar angande festen. Rut, som hon heter, hade gatt undan for att ringa till sin lika unga kille som ocksa skulle komma till festen. Hon trodde nog att ingen horde men det gjorde Hilde (33!) minsann:

"It's not really a party, it's more like people in their 30s hanging out in the backyard"

3 kommentarer:

Unknown sa...

ha ha ha ! kids say the darnest things.

sara sa...

wow! funny to overhear that one...

Karin sa...

Jag veet, sa sjukt kul va! Dessutom tog jag lite illa upp, jag ar ju faktiskt bara 26. Naja. :)