torsdag, oktober 11, 2007

Ingen rast och ingen ro

Men vafan, vad hände nu då? Jag som tyckte att jag hade fått min beskärda del denna termin befinner mig i smärre chock just nu - hemtenta låter bra, visst, men inte om man får den ca tre veckor innan man trott att man skulle få den.. Men hey, två veckor har vi ju på oss! (jag förstod inte ens frågorna. Ingen bra början med andra ord. Sociologin har helt plötsligt blivit väldigt svår..)
Så, nu sitter jag här med panik, helt överväldigad av allt som ska göras innan tentorna sätter igång (vilket är ett kapitel för sig, jag har statistiken from hell att läsa ikapp)
Jag ska inte uttråka mina få läsare med dessa detaljer men satan i gatan vad helt överväldig jag känner mig, blir liksom helt apatisk och kan inte göra någonting alls mer än att greja med Facebook och stirra i väggen. Praktiskt va?
Dessutom är det farvälpartyn i helgen (ja, brandingejörerna åker hem nästa vecka) SAMT att vi otroligt olägligt bestämde oss för att ta en liten weekendtripp upp i bergen med Lorena och Patrick nästa helg. Kvällslektyren får väl bestå av korrelation och, eh, standardavikelse.. (ni ser, jag vet inte ens vad jag håller på med)
Så, nu är det slutklagat. Löven är gröna och skira, världen är vacker och gårdagens regn gör att allt doftar himmelskt. Det vore synd att klaga faktiskt. Fyra veckor bara, sen är det sommarlov!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej honey! Skickar lite sympati såghär studenter emellan. :) Läser också sociologi just nu. Det är sjukt hur dåliga föreläsare kan förstöra ett ämne...hade seminarium igår med en helt grym seminarieledare och fick värsta aha-upplevelsen om sociologi. Sånt är kul! Synd att det inte händer oftare på vår instutition bara...
Men du, lycka till med plugget!!! Puss å kram!

Anonym sa...

Ojojoj lillan!
Ett bra motmedel mot apati är, som dom säger i AA, "en dag i taget". Det är otroligt djup visdom i det.
Och, det ordnar sig alltid.....
håhåjaja
Dessutom, i detta läge kan det vara bra att blicka bakåt, på hur det har gått hittills....
Dessutom, dessutom, hur det än går är du ändå bäst!
Säger en som vet (mamman)